2016. március 3., csütörtök

Én még nem láttam a Saul fiát, egyrészt mert itt nincs mozi, másrészt kissé be vagyok tojva, hogy lesz utána egy durva hetem, plusz jó pár szorongós éjszakám. Már a BBC-s Sherlock című sorozat legutóbbi része is kicsapta a biztosítékot nálam, úgyhogy esténként fektetésnél meg az éjszakai keléseknél (szerencsére egyre ritkábban) menyasszonyi ruhába öltözött, hirteken dalra fakadó oszló csontvázakat vizionálok a sötét szobában.

A Saul gondolom ennél még durvábban hat az idegrendszerre. Holokauszt + gyerekek = végállapot nálam. Főleg mióta anya lettem.
De most már muszáj lesz megnézni, egy kissé az Oscar díj kapcsán is, merthogy minduntalan ebbe a halk szavú Röhrig Gézába botlok a neten, és olyannyira szimpatikus.* 
Elgondolkodtat, hogy ő, aki addig, míg "senki" volt, nem érdekelte az embereket, se mint költő, se mint színész, se mint énekes, se mint apa, se mint ember - most sztár lett. Pedig ugyanaz, mint volt, hiszem én. 

Én se érdeklem az embereket. Nem vagyok se érdekes, se izgalmas, egy picit beragadtam ebbe az anyaszerepbe, nem játszom színházban se filmben, könyv- és filmélményeimet max Emberemmel osztom meg mostanában. Kissé a humorom is megkopott, a karom asszonyosodott, az arcom szélesebb, a szemem alatt ráncosabb. Meguntak a régi barátaim, nincs már érdek, ami hozzám köt. Nem vagyok híres rendező szeretője, nem látnak viszont tévéreklámban, se szappanoperában, a pesti éjszakában nem lehet már alibiként használni, hogy csalják a feleségüket. Nem vagyok az idegösszeomlás szélén, sőt. Nem vagyok érdekes. nem vagyok valaki - tehát nem keresnek. 
Ezért szomorú ez a Röhrig Gézás történet. 


*És kissé úgy érzem, filmen kívül, magánemberként talán ő tudná kicsit lekaparni ezeket a megszokott bélyegeket, amikbe mostanában oly gyakran botlok (úgymind liberalizmus=zsidóság, Erdély=jobboldal, istenhit=konzervativizmus). 

2 megjegyzés:

  1. Valami miatt azért mégiscsak elolvasom a jegyzeteit, Asszonyom. Talán még az is lehet, hogy egy anya is lehet érdekes? Vagy esetleg a valaki a Komédiásban is lehet sekélyes? Én nem különösebben aggódnék emiatt. Írjon csak, ha őszinte marad, akkor érdekes is.

    VálaszTörlés